Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2010 18:25 - ИСТИНСКОТО ПРЕДАТЕЛСТВО НА ДЯКОНА ЛЕВСКИ
Автор: zaro Категория: Забавление   
Прочетен: 62734 Коментари: 16 Гласове:
21

Последна промяна: 19.02.2011 23:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Истинското предателство на Дякона Левски

Захари Карабашлиев

(Публикувано с леки редакции в "24 часа")


Факт е, че ние, българите, трудно постигащи съгласие и за най-елементарни неща в ежедневието, на въпроса “кой е най-великият българин” отговаряме подозрително единодушно – Васил Левски. Той е най-чист и свят, той е №1 дори и в ТВ класацията Топ 100(!?) на велики сънародници. Историята е превърнала Васил Иванов Кунчев, от човешко същество с майка, сестри, братя и кусури, в Апостолът на Свободата. Историята го е издигнала в недосегаем мит, а образът му е инкрустиран във визуалната памет на всеки от нас. Но нека си го кажем най-сетне – фигурата на великият Левски се вкочанясва в безжизнена мумия, изоставена в мавзолея на народната ни памет. А името му ще продължава да се източва от съдържание, ако за него не се мисли, говори и действа. Левски не може да е обект единствено на научни семинари и академични публикации, четени от по осемнайсетина души, той не е само занимание за историци – Левски е  разговор, който не трябва да прекъсваме. Затова, без претенция да казвам нещо ново и сензациионно, аз просто искам да поговоря за Апостола. Доколкото тук му е мястото, ще обърна внимание върху разказа около предателството му, приет за емблематичен в нашия колективен наратив. Искам да поразсъждавам “на глас” и за неговият истински враг и предател. Съзнавам, че тази могъща история не може да бъде разказана накратко и в този формат, но въпреки това ще я започна. Източниците ми са Стоян Заимов, Захари Стоянов, Иван Унджиев и кореспонденция на Васил Левски.

Ето съвсем накратко фактите около края на Дякона Левски:

На 22-септември, петък, 1872-ра в Арабаконашкия проход(сега Ботевградски) е нападната турската хазна. Обирът е дело на Димитър Общи и Стоян Пандурина с група въоръжени мъже, а идеята идва от един тетевенски “бизнесмен” и член на комитета, Хаджи Станьо, който има добри връзки с местната турска власт и разполага с вътрешна информация за движението на колата с парите. Идеята е уж да се съберат средства за революционна дейност и въоръжено въстание. Тази идея обаче, Левски – основателя, сърцето и двигателя на Българският Централен Революционен Комитет –е отхвърлил недвусмислено като ненавременна след като се запознал с нея. Въпреки обаче волята му, и без неговото знание, държавното превозно средство е нападнато. Охраната е вяла, грабежа – успешен. “Отрязохме торбите и кой колкото можа да вземе, напълнихме си чантите.”- казва в показанията си Димитър Общи при следствието. От тях научаваме, че същия прибрал чантите на повечето участници, а тези, на които не успял изпратил със заръка да си отидели по домовете, да скриели парите, и да не ги пипали. На някои  платил по 500 гроша за добре свършената работа, на ханджията в Правец- 1000, но той му поискал още 200, които и получил. Стоян Пандурина пък още при обира успял да скрие една торбичка със злато. Вече в Тетевен, двама от членовете на комитета, Станьо и Станчо му поискали 1000 гроша, за да си купят вино от Плевен и Общи им дал, защото обещали, че ще ги върнат после на комитетската каса. На някой си Дочо също дал 1000 на заем, а на Анастас п. Хинов дал четири кесии с пари да купи коне и т.н и т.н... Въобще, Димитър Общия е твърде щедър с парите. Естествено, някой се разпява, наглите обирджии един по един са арестувани, освен Димитър Общи, все още укрит в Тетевен. Местния комитет обаче, изплашен от арестите не го иска вече в града си и го натирва една нощ, преоблечен с женски дрехи. Заловили го дни след това в обора на един хан, заспал върху два чувала орехи. Откарват го в София. В софийския конак, Димитър Общи извършва най-масовото предателство, на което е способен. Там “...без да се даде да го мъчатъ, обадилъ имъ, че ще казва сичко кое знае. Този Димитъръ оказалъ на много лица, казвалъ, че имали големи планове, чи тiя пари бьiли обрали с целъ да купуватъ ...оръжие...” пише Й. Филаретова на Найден Геров през ноември. Васил Левски, все още на свобода, също предупреждава в едно свое писмо до Х. Иванов. “Известни да сте, че Д. Общи предава всичко щото знае. От София доде човек нарочно да ми разправя за това който са познава с Д. Общи да стои нащрек в къщата си да не спи, а по приятели.”

Можем само да гадаем какви са подбудите на Димитър Общи да издаде всичко и всички. Всеобщото мнение е, че по такъв начин уж бил искал да привлече вниманието на Европа, че бил търсил среща със султана, подкрепа от обществеността и подобни дивотии. Фактът е, че Димитър Общи нарушава Устава на БРЦК, нарушава революционния Закон. Струва ми се, че историята се е отнесла снизходително с това и по славянски сантиментално му е простила. Заловеният Д. Общи от страх пред въжето опитва да прикрие едно неодобрено от Васил Левски своеволие с патриотизъм, опитва да превърне един криминален акт в политически. Успява.


Разпит след разпит, ден след ден турската власт научава имената на всички български революционери, които Д. Общи познава и не познава. Нещо повече – той не спира само със своите предателства, а подтиква всички задържани около себе си да правят това. Софийският затвор за дни става буквално тесен за всички идващи българи, налага се да пращат затворници във Видин. Разследванията са неочаквани за турската власт, която не е подозирала мащаба на национално-освободителната дейност. Назначава се смесена комисия съставена от мюсюлмани и християни, които участват в разпитите на постъпващите в конака нови комитетски членове, издава се султански указ от Цариград, за да се сформира орган с качествата на извънреден съд, в който влиза и висшия държавен чиновник, българинът Хаджи Иванчо Пенчович. По всичко изглежда, че в София вече е прибрана голяма част от вътрешната революционна организация. Този, който определено е липсвал в кауша обаче бил Апостола. И последните си седмици свобода, Левски е зает да работи по делото, обикаля комитетите, събира архива, пощата, революционната каса, но бесилото е вече около врата му. Въпрос на време е било, той да увисне на него. Нека веднъж завинаги стане ясно, че това бесило е издигнато не от някой друг, а от Димитър Общи.


Всяка велика за епохата си история се развива по правилата на една добре написана драма. В тази драма, героят е Дякона Левски. Неговият антипод обаче не е общоприетия до днес поп Кръстю, който може да е бил, а вероятно и да не е бил предател. Тъмния герой и истинския Анти-Левски е Димитър Общи.  Това, което се знае за него не е много:

image

Роден в село Дяково (сега в Косово), израстнал в Сърбия, където казва “Слугувах при големи хора и прекарвах както можех...”,  преместил се във Влашко, после пак в Сърбия в легията на Раковски,(където се е запознал и с Левски), после се върнал в Гюргево, през 66-та отива в Италия като доброволец при Гарибалди, после се озовава в Атина, участва в Критските събития, после пак в Сърбия, пак във Влашко, върти се покрай Панайот Хитов и други стари воеводи.(Разбира се, четническото му CV няма как да бъде потвърдено.) После се свързва с Каравелов, от когото е и изпратен през лятото на 1871 в Българско да помага на Левски, който не е дал съгласието си за това, но вече е късно – Д. Общи е при него. Левски е подозрителен към новия си помощник от самото начало -- навярно е имал впечатления от общото им минало на легионери в Сърбия -- и не му се доверява много. Заедно обикалят комитетите, но когато имат събрания, Левски го оставя в хана и не го запознава с членовете. Не се държи така Апостола с изпратения също от Каравелов Ангел Кънчев, на когото се доверява изцяло. За разлика от А. Кънчев, който е млад, интелигентен и идеалист, Димитър Общи е авантюрист на средна възраст и неграмотен – налага се да му четат Устава на организацията, защото той не може: “ Извадиха един устав и го прочетоха... Попитаха ме: Разбра ли устава, който се прочете? Понеже беше много дълъг, не можах да го запомня всичкия, та ми го обясниха повторно.”- четем в признанията му. Въобще, Левски държи Димитър Общи настрани от много неща. Но пасивната роля, в която е поставен от началника му не го удовлетворява, да обикаля села и паланки не е за него – той търси екшън. Оставен за известно време сам от Левски, той започва да действа на своя глава, развихря се. Ето какво Левски пише за него на Каравелов: “Д. Общи ще го извадим из службата му... той излязал отъ границата си и според както виждам по естествения му характер, хвалби, по многото с лъжи, пред съучастниците, но и по кръчмите на хората говорил...” Димитър Общи руши всички правила на революционната дисциплина и устава, в който се е заклел. Лятото на 1872 година Левски свиква всички упълномощени дейци на комитета на събрание, за да разгледат и одобрят новия устав. Между тях не е поканен Д. Общи. Предполагам, че раздиран от наранено честолюбие и ревност по това време, той започва да вижда Апостола като свой личен враг. “Бях сърдит, че не ме взеха със себе си...” казва той. 


В започналата вече активна работа, Апостола очертава в едно писмо какви трябва да са качествата на народния водач: “На такива хора дай работа, които са разсъдителни, постоянни, безстрашливи и великодушни. Без тия едно да липцува на водачат на тая света работа, то той ще я улайнени както и да е.”


Кои от тези качества притежава Д. Общи? И какво тогава търси той сред читавите? Нямало е достатъчно качествени хора – това е имал Левски, с това се е справял. Месеци преди обира на хазната в Арабаконак, Димитър Общи започва клеветническа кампания срещу Дякона. Към нея се наортачва и още един помощник на Дякона – Анастас п. Хинов. Вторият е поне грамотен, та имаме писма, които доказват опитите да се почерни името на великия българин и дори заплахи за саморазправа. Двамата го обвиняват, че не вършел достатъчно работа и харчел народна пара и бил “привилегист”. Към тези клевети Левски се отнася сериозно, но нито за миг не пада на нивото на хулителите си. Той борави с факти и цифри и призовава към демократично решение на възникналия проблем. В духа на устава, Левски призовава към събиране на “документите” против него и отиване на съд пред Централния комитет, това е “интрига, която спира ходатъ на народната работа.” – пише  Левски, оставайки високо над личните обиди. “Ако Вий мен не сте познали, който са таркалям десета година в тая работа, то за другите сте съвсем излъгани...” И. Унджиев пише “Това бе борба, в която лекомислието и... безредието воюваха със съзнанието за отговорност пред делото на народа, със здравия разум и дисциплината на организацията.”

Ето и Левски, в писмо до ЦК. “Бай Димитър, чи е заслужил в много неща за смърт, така е, но прощава му са на простотията му до сега! Ако да беше учен не можях да потъпча закона(според който неподчинението на Устава се наказва със смърт, б.а.) Бай Димитър не е предател, но неразбран – горделив и говори за работи от себе се, без да знай каде водят...”


И тук, мисля Левски прави грешка и не прилага Устава, в чието написване участва и по чиято буква сам живее. Навярно ахилесовата пета на нашия герой е било неговото великодушие, неговата човечност. Навярно не го е възприемал като враг. Но факт е, че Левски подценява Димитър Общи. Оставя го жив. Е, както знаем, няма ненаказано добро. И равносметката: за по-малко от година мотане из Българско, Димитър Общи успява да въвлече Апостола в подли интриги, извършва своеволно обира на хазната, бива заловен и предава организацията и самия Васил Левски.

В деня след Коледа, Апостолът е заловен в Къкринското ханче и това е съвсем отделна история. Дали поп Кръстю е бил човекът, който го е посочил с пръст, дали е друг(има достатъчно заподозряни в това), за мен няма значение. Защото голямото предателство е ВЕЧЕ извършено.  Една от най-драматичните сцени за мен е тази, в която Левски е в Софийския затвор и принуден да застане лице в лице с Димитър Общи. Какво ли е било в сърцето на Апостола? Как е гледал в очите своя антипод?

Левски е светлокос и светлоок, Общи е тъмен. Левски е идеолог-визионер, Общи е мутра-рекетьор. Левски пише, Общи е неграмотен. Левски е комуникативен, Общи- темерут. Левски е великодушен, Общи- отмъстителен. Левски е честен, Общи- лъжец. Левски е търпелив и прагматичен, Общи- припрян и сприхав. Левски е дисциплиниран, Общи не признава ничий аворитет. Левски е всеотдаденост, Общи- егоизъм. Левски е демократичен, Общи е анархия. Има нещо изконно европейско в излъчването на Левски, докато Димитър Общи е прототип на тъмния балкански хайдутин.

Накратко: Васил Левски и Димитър Общи екстернализират двете начала на национална ни идентичност – конструктивното и разрушителното. И едното може да бъде осмислено само в съпоставката си с другото. Фигурата на поп Кръстю в случая е нерелевантна и не добавя нищо към образа на Левски. Този образ на Левски, който мечтая да оживим отново, за да е разбираем за децата ни, за техните деца и за останалия свят.

П.с. От всички затворени в София на смърт са осъдени само двама: Димитър Общи и Васил Левски. Последните думи на Общи били: ‘Ах, излъгаха ме’. За последните думи на Левски не се знае нищо със сигурност. “Тогава софиянци се бяха толкова изплашили, че всички се бяхме изпокрили в миши дупки.” - публикува И. Унджиев спомена на един старец. Има няколко версии -- в една е полумъртъв, в друга декламира, в трета достойно мълчи, а в четвърта пее. Няма как да знаем коя от тях е вярна. Когато дебелия палач Рушид Баба окача въжето на Апостола на българската свобода, наоколо българи е нямало.

image



Гласувай:
24



1. enjoy6 - Четох, че всъщност,
18.02.2010 19:50
Левски е бил многократно предаван от най-близките си съратници, включително и от Поп Кръстьо.
Всички те са се "борили"/ какъв цинизъм/ за званието "доносник", защото по този начин по- късно са можели да измолят милостта на турците.
Всички знаем, че и това е било измамно, тъй като предателите навсякъде са били наказвани със смърт. И все пак някои от тях са оцелели, като Поп Кръстьо, който се бил задомил наскоро с млада жена и е имал малко дете.С жълтиците, които получава за предателството на Дякона си построил нова къща.
Ето може би това е имал предвид премиера при посещението си преди време в Америка като "лош материал".
цитирай
2. zaro - За Поп Кръстю
18.02.2010 20:01
Факт е, че поп Кръстю ползва комитетски пари за изплащането на къщата си. Левски е бил ядосан за това и (според писмото му) това е една от причините да отиде до Ловеч и му търси сметка.
Но истинското предателство, подчертавам е вече сторено от Общи. И то е страшното, защото Д.Общи предава не просто Левски, а цялата организация. Всичко, което знае.
цитирай
3. анонимен - Голямата грешка на Левски е, че е ...
18.02.2010 22:40
Голямата грешка на Левски е,че е преценявал хората около себе си,според собствения си морал и ценности.Нима е можел да си представи на какво са способни някои мерзки душици от завист,че не са първи.Доколкото си спомням от писмата му,той е бил страшно огорчен,че го обвиняват в авторитарност и,представи си,харчене на комитетски пари за лични нужди!
Напълно вярно е,че Общи е поставил началото на края!Още самото му включване е било голяма грешка-което ме навежда на мисълта за ролята на Каравелов в цялата работа.Но това е друга тема.
Както винаги-много на място написано,Заро!Радвам се,че дори и толкова далеч си се сетил за тази дата.Всъщност,не съм се и съмнявала.

Дима
цитирай
4. анонимен - Честито и... нови разкази, нали?!
27.02.2010 11:17
Честито за публикацията Ви В Public Republic!
Предложете ни някой нов ваш разказ!
Пишете ли нови разкази.... аз си падам по разказите, не по романите...
цитирай
5. анонимен - Откъсът от рамана ви е интригуващ. . ...
28.02.2010 07:39
Откъсът от рамана ви е интригуващ... особено за хора, които не са го чели.
Колко време чакахте за публикация в това Интернет списание.....Казват, че се чака много, ама дали е така....
цитирай
6. kabuli - Вярно е, има ги и днеска
23.03.2010 16:59
Когато чета характеристиката на Общи, в съзнанието ми изплува образа на Красьо Черничкия. Досущ като Общи е оплел цялата съдебна система, подобно "комитетите", които са биле изграждани. За да изпъкне Величието на Апостола са били нужни тъкмо образи като на Общи, поп Кръстю и десетките подобни на тях. А иначе българската тъмна субектност се е запазила чак до днаши дни. Факт: времето на предателства от децата на Общи, Поп Кръстю и подобните на тях.
цитирай
7. анонимен - Опасявам се,че днес потомците на Д.Общи и Поп Кръстьо са много повече
06.04.2010 13:15
Благодаря на автора за доблестната постъпка - да хвърли повече светлина върху тази противоречива и официално непотвърдена история. На всеки по-грамотен и четящ българин е ясно,че Васил Левски е онзи бисер за нациятя ни, който издига образът ни, като народ - достоен за уважение,идентифицирайки себе си с този велик българин. Друг е въпросът обаче, че голяма част от българите,живеещи в България са приели "ценностите" от характера на предателите на Дякона. Днес, за съжаление, честните и достойни хора се приемат като заплаха за болшинството. Подобни хора никой не иска около себе си и те са натиквани в миша дупка навсякъде, където имат смелостта да се опитат да отстояват различната си ценностна система и морал! В България от 60 години насам се хвали Левски, като образ, но се толерират хора, като Димитър Общи. В резултат на това последователите на Левски останаха малцинство, в сравнение с останалите и то най-вече измежду онези в които е хлябът и ножът! Оптимистичното днес е, че новите управляващи, най-вече Министър-председателя Б.Борисов, Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов и Финансовият министър Дянков с поведението си и своята политика дават повод да се мисли, че истинските ценности са още живи. Дано само Димитър Дбщивци и Поп Кръстьовци, тези мръсни изедници, лека-полека, един по един да намерят покоя си в най-тъмните зандани и никога не видят бял свят! За да може да се възвърне честта на нацията ни, да вдигнем и ние глави, като истински, а не менте народ!
цитирай
8. анонимен - Общи
24.05.2010 17:43
Всичко написано по-горе е вярно, с изключение на това, че Общи не е само един тъмен балкански субект. Той е гарибалдиец, участник в Първата българска легия, критското въстание и др. Разбира се, тези му заслуги не могат да извинят поведението му покрай обира в Арабаконак и най-вече издаването на всичките му познати пред съда.
цитирай
9. анонимен - Имах една учителка, която веднаж се ...
24.08.2010 16:32
Имах една учителка, която веднаж се изказа много правилно според мен, че Левски не трябва да се канонизира за светец. Първо че той е избягал от тази институция и се отдал на хората и друго че ние още повече ще го отдалечим като от нас и децата ни като реален образ. Той не е имал свръх естествени способности, а всичко което е бил и постигнал е било само и единствено чрез силата н човешкия дух. Това което ми хареса в статията е части от писмата които той е писал. Защо децата в училище не ги изучават, така много по-биха се доближили до реалния образ на Левски, до Левски човека от плът и кръв каквито сме всички ние.
цитирай
10. анонимен - Дима, пиша ти почти след година...
12.02.2011 04:40
...но прочетох мнението ти и реших да споделя с какво не съм съгласен.
Трудно е да се каже според мен, че голямата грешка на Левски е, че предценявал хората до себе си според собствения си морал. Едно, че няма как да знаем как ги е предценявал и второ, човек с подобна мисия няма как да търси и да работи само с хора от неговия духовен ранг- ако се придържа към такива съратници само, то няма да постигне особена масовост, което е и целта. Почти съм убеден, че Левски прекрасно е съзнавал на какво са способни мерзките душици, но е и отчитал, че това е неизбежно при работа с широк спектър от хора. Доверието, което неизбежно трябва да им предостави е големият му риск, а не голямата му грешка.
цитирай
11. vitalitera - Левски просто се "издънва...
19.02.2011 01:49
Левски просто се "издънва".Вероятността,че съди за другите по собствените си високи морални качества е доста несъстоятелна.В обстановка на най-строга конспиративност,тази негова "юнашка търпимост" към "неконтрулируемият" Димитър Общи,при наличието на един категоричен устав е доста съмнителна.В писмата си до Каравелов,той непрекъснато се оплаква от Общи за своеволията му и не предприема нищо спрямо него.Докато оня систематично съсипва всичко "градено".Според психологическите профили на двамата,те са с абсолютно еднакви характеристики в основата си и с много малки разлики във външни проявления. Левски - по камерен и приглушен,който създава впечатление на "разумен" човек и Общи - по действен и отривист,което създава впечатление на "вироглав и безразсъден".Левски не бил съгласен с обира на хазната!Напротив,той е съгласен,но не сега.Основната дейност на организацията -събиране на средства за "общото дело".От къде и как?! "Богатии с парите,сюрмахът - с труда..."ли,както пише дядо Вазов.Няма случай в историите на "революциите" богатият да дава доброволно пари "за делото". Хеле пък "чорбаджията изедник"! Той дава от страх,че може нощеска да го "изпие месечината" или от зор,като Ботевият кир Михалаки,дето "ангелите го влачат въз баиря"."Неубозданият" Димитър Общи обира хазната,въпреки временното несъгласие на Левски -" разумният" Левски убива 16 год.младеж в момент на изнудване пак за пари.Общи е неграмотен - Левски е полуграмотен,което личи от писмата и "поезията" му:"Аз Васил Лъвскии в Карлово роден.От българска майка - юнак аз роден..." Нито единият,нито другия са ангажирани със семйство и деца,за които да милеят.И двамата са лишени от основните човешки инстинкти - за самосъхранение и за продължение на рода. Присъдите и на двамата,следвайки логиката на психопортретите им са еднакви.Единият, за обир на държавната хазна - другият за убииство на непълнолетен,т.е. за криминални престъпления.И по Човешките и по Божиите те са престъпници.Тогава кой е Героя и кой Предателя!...
цитирай
12. анонимен - Корекция
19.02.2011 23:11
Направи ми впечатление, че на няколко места сте сбъркали годините с един век. Вместо 1871 - 1872 са написани 1971 и 1972. Моля, поправете ги.
цитирай
13. анонимен - гостенка
21.02.2011 13:42
за психологическите профили,за които говори vitalitera не съм особено съгласна, ти ли изготви профилите или професионалисти??? според мен грешката на Левски е, че не е гръмнал Д.Общи още при една от първите издънки, но той вече е чувствал голяма вина от убийството на 16 годишното момче, така че може би това му е попречело да премахне размирника Общи. В една такава конспиративна организация няма място за хора като Общи, които не подченяват на нищо.Левски може да е искал да набави пари чрез обир, но много правилно е преценил, че тогава не е бил точния момент,може да е бил авантюрист, но добре е преценявал обстановката, което очевидно не важи за Общи. По отношение изказването на vitalitera , че пренебрегват дълга си да създадат семейства- Левски прави голяма саможертва да избере нещо по-голямо от семейството, а именно- народа. А какво му е коствало да е сам през цялото време- той си е знаел.Факт е , че се е жертвал за едно по-голямо благо от личното си удоволствие и спокойствие и дори само за това има един поклон от мен.
Много добра статийка, браво
цитирай
14. boristodorov56 - Поп Кръстю не е предател! Това е доказано от БПЦ още 1937 год.
27.04.2011 14:36
Бихте могли да прочетете книгата на Димитър Панчовски "Последните дни на Васил Левски" и сами ще разберете за кого иде реч.

Поп Кръстю не е крал никакви пари.
Има един такъв малко потулван факт - през 1966 год. при ремонт на къщата на Марин ПопЛуканов - в една от стените и били открити пари, които като сума възлизали точно на липсващите в комитетската каса около 3 000 гроша - т.е. парите са били откраднати от Марин попЛуканов, които всъщност пряко го е предал в Ловеч и последвало залавянето на Апостола в Къкринското ханче. По времето на комунизма да се дискутира този факт е било невъзможно, тъй като Марин п. Луканов е бил основоположник на всемогъщата комунистическа фамилия Луканови - Карло, Андрей.
Това се е знаело добре и сега се знае. Дори др. Тодор Живков е бил наясно и е казвал за боклука А. Луканов - "Той е закърмен с предателство" визирайки предателството на Левски.

Човекът който проговаря и първи пряко визира Апостола като организатор на мащабна завера след Арабоконашката дивотия на Д. Общи и последвалите полицейски арести е един даскал - Иван Терзията май се казваше. В. Левски е бил наясно с това, както личи от последните му писма останали до нас.

Това са истинските факти.
цитирай
15. zabunova - Браво!
28.04.2011 22:26
Благодаря за сериозната публикация. Беше удоволствие да прочета толкова задълбочена публикация за Левски.
цитирай
16. анонимен - Хей, vitalitera
04.07.2011 23:52
Хей, vitalitera, зад глупавия ти, предателски псевдоним се крие нещо друго, напомнящо за Попа, Димитър Общи, Маринчо Поплуканов или Стоянчо Пандурина...и много други в редицата от предатели на Апостола или по- скоро- не българско потекло, което ние всички, прочели бледия ти коментар знаем!
За мен е изключително гнусно да коментирам твоите интерпретации, затова няма да го направя.
Просто ще помоля читателите, прочели твоите неистини да започнат сравнението, което предлагаш между Апостола и Митко общия отзад напред в събитията, белязали тази величествена, епохална драма, неповторима в нашата история!
И много лесно ще се прояви несъстоятелността и същността на твоята измислена историйка!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaro
Категория: Забавление
Прочетен: 1034809
Постинги: 56
Коментари: 714
Гласове: 1222
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031